Nyheter

Intressant “infographic” som kan hjälpa dig att öka engagemanget hos dina Facebook-fans

Det finns inget som det perfekta Facebook-inlägget men Trackmaven bjuder på en intressant “infographic” med statistik som kan hjälpa dig att öka engagemanget hos dina fans.

Läs mer →

ClickAppy – Facebook-appar snabbt, billigt och enkelt

Efter en smyglansering i USA och Storbritannien släpper nu SkandNet Media ClickAppy, en tjänst för färdigutvecklade Facebook-appar så som foto- och motiveringstävlingar, i Sverige. Tycker du att Facebookprojekt har en tendens att vara trögstartade och dra iväg kostnadsmässigt? Nu lanserar SkandNet ClickAppy, en tjänst som…

Läs mer →

Facebooks mobilannonser + iPhone Passbook mobile pass

Har er verksamhet en fysisk butik där ni erbjuder förmåner som kuponger, rabatter och gratisprover för att aktivera kunder vid säljögonblicket? Då kan den här nya kampanjtypen där vi kombinerar Facebookannonser med direkta mobile pass-nedladdningar vara precis rätt för er nästa marknadsföringskampanj! Marknadsför er kupong…

Läs mer →

Skapa ett interaktivt visitkort med vår GRATIS visitkortsbyggare för Passbook

Vad är Passbook?

Passbook beskrivs som Apples version av en virtuell plånbok där iPhone-användare kan lagra allt från rabattkuponger och medlemskort till bio- och flygbiljetter…

Läs mer →

Facebookappar i mobilen och andra möjligheter i oktober

Många av er har väntat på, och frågat efter, Facebookappar som fungerar lika bra i mobilen som de gör på en dator. Nu behöver ni inte vänta längre!Och med julen som närmar sig med stormsteg bör ni heller inte vänta för länge innan ni gör era julkampanjer redo för Facebook…

Läs mer →

Skånska Byggvaror stödjer svensk cancerforskning, både på Facebook och på Tradera

På sin Facebooksida, har Skånska Byggvaror applikationen “Skicka en anka” i oktober, där du kan skicka en virtuell anka till dina vänner och samtidigt bidra med en krona till svensk cancerforskning. Förutom möjligheten att skicka en anka så kan du bjuda på ett av Skånska Byggvarors unika rosa badkar på Tradera. ”Vi ville göra något på Facebook i samband med försäljningen av våra rosa badkar…

Läs mer →

16 tips för hur man ökar fans engagemang

Känner du igen denna känsla? Ny dag, nya Facebook-inlägg – men vad jag ska skriva?!
Facebooks algoritm som kallas EdgeRank avgör hur mycket synlighet dina inlägg får i människors nyhetsflöden. En parameter i EdgeRank är hur människor interagerar med ett inlägg, till exempel hur ofta det blir “gillat”, kommenterat, delat och klickat på.Men de flesta människor observerar bara innehåll i stället för att aktivt…

Läs mer →

Konsumentverket kommunicerar via Facebook

Stockholm – 2012-06-28.
Ungkonsument.se, som är en webbplats från Konsumentverket och Konkurrensverket, satsar för första gången på en Facebook-applikation i sin kommunikation. Facebookspecialisterna SkandNet Media AB har fått i uppdrag att ta fram en Facebookapplikation med syfte att utbilda och informera ungdomar om vilka rättigheter de har vid ett köp på ett roligt, interaktivt och underhållande sätt…

Läs mer →

Prova Timeline Machine – Redigeringsverktyg som skapar bilder som passar in på din Facebooksida

När du laddar upp en bild på Facebook som inte är rätt storlek för omslagsfoto, profilbild eller app-ikon justeras de ofta för att passa. Vi har sett att detta kan påverka utseendet av bilden. Senaste månaden har vi släppt en guide med storleksrekommendationer för den nya layouten för Facebooksidor (Timeline). Detta är en fantastisk guide om du vet hur man använder ett bildredigeringsprogram, men ärligt talat vet inte alla hur…

Läs mer →

SENASTE NYTT! Ny design för Facebooksidor lanseras den 30:e mars

Du har säkert redan sett att Facebooksidor byter format till tidslinje istället för “Väggen”? En hel del saker kommer att förändras och de kommer att förändras snabbt: Den 30 mars uppgraderar Facebook alla sidor till…

Läs mer →

Sida 1 av 3 1 2 3